P in de sterkte deel 2

In het vervolg van de discussie rondom de "p in de sterkte" het volgende: Vorige maand is de VNC Ledenraad tot de conclusie gekomen dat dit besluit teruggedraaid moet worden ervasn uitgaande dat de KLM sectie van de VNC met de KLM hierover in gesprek zou gaan.Deze maand heeft het KLM sectiebestuur aan de Ledenraad voorgesteld om een werkgroep in te richten die alternatieven zou moeten gaan bekijken. Inmiddels werken we al anderhalf jaar met de "p in de sterkte", zijn er vele honderden IFR’s geschreven, emails en brieven gestuurd en heeft dit tot veel opzeggingen bij de VNC geleid omdat het een onwerkbare situatie is. Nog steeds doet deze vakbond alsof ze het niet begrijpt.

Deze werkgroep wordt uitsluitend voorgesteld als vertragingstactiek en daar is men goed in geslaagd, want de gemoederen liepen tijdens de Ledenraadvergadering zo hoog op dat dit agendapunt verdaagd is tot de volgende maand.

Inmiddels is er voor de tweede keer een trolley op het upper deck niet goed vastgezet en tijdens de landing richting cockpitdeur gelanceerd. De werkdruk is daar met name vlak voor de landing heel groot omdat er één upper deck CA naar beneden moet. Er blijft vervolgens één CA over die cabine en galley moet checken. Ook op het maindeck  zijn er inmiddels de nodige incidenten geweest.

Wat moet er nog gebeuren om de VNC en de KLM in te laten zien dat de "p in de sterkte" voor onwerkbare situaties zorgt?

Redactie Cabin Pressure.