Rechtsbijstand via FNV Bondgenoten.

FNV Bondgenoten verleent gratis juridische bijstand aan haar leden op het gebied van arbeidsgerelateerde zaken (arbeid, inkomen, letselschade en beroepsziekten).

De wachttijd om (gratis) van deze diensten gebruik te kunnen maken is normaal gesproken een jaar. Binnen dat jaar is bijstand uiteraard wel mogelijk, maar dan wordt er een vergoeding voor gevraagd. Echter, wanneer leden van andere bonden (bijvoorbeeld de VNC) aansluitend overstappen naar FNV Bondgenoten, dan worden de elders opgebouwde rechten meegenomen. Dit geldt alleen wanneer zij vanaf het begin van hun lidmaatschap bij FNV Bondgenoten de gewone contributie betalen. Bij gebruikmaking van de zgn. introductieaanbieding of het cadeaulidmaatschap geldt deze interessante uitzondering niet.

Voor andere juridische problemen heeft FNV Bondgenoten samen met Proteq een aanvullende rechtsbijstandsverzekering op maat ontwikkeld, exclusief voor FNV-leden.

Zeer aantrekkelijke FNV-premie
De premie voor deze speciale rechtsbijstandverzekering is zéér laag. Er zijn geen dubbele dekkingen. De verzekering heeft uitstekende voorwaarden en u krijgt een prima service. Deze verzekering is uniek in Nederland en alléén voor FNV-leden.

  •  Basis inclusief Verkeer: € 60 per jaar
  •  Aanvullende dekking huiseigenaren: € 31,50 per jaar  

Waarvoor zijn u en uw gezinsleden verzekerd?
De dekking Basis inclusief Verkeer verzekert u van rechtshulp op het gebied van consumenten- en verkeerszaken. U, uw partner en uw inwonende kinderen zijn dan verzekerd van rechtshulp.

Aanvulling voor huiseigenaren
Wilt u bij een conflict met betrekking tot uw eigen huis er niet alleen voor staan? Neem dan de aanvullende dekking Huiseigenaren. Hiermee verzekert u zich van rechtshulp wanneer bijvoorbeeld u en uw buurman het niet eens worden over het zetten van de schutting. Deze dekking kan alleen afgesloten worden in combinatie met de dekking Basis inclusief Verkeer.

Hoe sluit u deze rechtsbijstandverzekering af?
Op www.proteq.nl/fnv vindt u alle informatie over de verzekering en kunt u zich direct aanmelden. Na acceptatie ontvangt u uw polis en de polisvoorwaarden via de post thuis. Bevalt de polis u niet, dan kunt u deze binnen 14 dagen terugsturen en bent u tot niets verplicht.

Vragen?
Heeft u nog vragen, belt u dan de Klantenservice van Proteq op 072-5 185 675. Zij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.00 - 17.30 uur en zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Ze staan u graag te woord. Op de site van Proteq vindt u ook de antwoorden op veelgestelde vragen.

Redactie Cabin Pressure.