Skip to main content

Help jij je collega’s verder?

05 november 2020

De laatste maanden hebben we veel nieuwe leden verwelkomd, sinds maart hebben 590 collega’s zich aangesloten bij FNV Cabine. Ook de vraag naar onze dienstverlening neemt toe. Met een groep actieve, vliegende collega’s maken wij ons sterk voor goede arbeidsvoorwaarden en werkbare omstandigheden aan boord. In deze onzekere tijd bij KLM is dat belangrijker dan ooit. Om onze leden binnen het cabinekorps snel en kundig te kunnen helpen, is onze helpdesk 365 dagen per jaar bemand. Ter versterking van ons enthousiaste team zijn wij op zoek naar meerdere nieuwe collega’s voor de positie van:

Helpdeskmedewerker (M/V)

Als helpdeskmedewerker ben je de steun en toeverlaat van de leden van FNV Cabine. Je beantwoordt per mail vragen en geeft collega’s advies. Zo kun je vragen verwachten over de indelingsregels en de WRR, maar ook over actuele zaken zoals het sociaal plan, de tijdelijke bijdrage op onze arbeidsvoorwaarden en de VVR. Het is belangrijk dat jij als helpdeskmedewerker doorvraagt, informatiebronnen goed weet te benutten en dat je discreet weet om te gaan met informatie. Je kunt zelf jouw diensten indelen op de dagen dat jij tijd hebt om iets extra’s te doen naast het vliegen. Als helpdeskmedewerker maak je onderdeel uit van de groep collega’s die actief is voor FNV Cabine. Maandelijks is er een overleg met de andere actieve leden en zo heb je een directe lijn met het dagelijks bestuur van FNV Cabine, leden uit de groepscommissie en de ondernemingsraad.

Wat vragen wij?

  • Bereidheid om minimaal vijf dagdelen per maand de helpdesk te bemannen, deze dagen compenseert FNV Cabine deels met vrije tijd; 
  • Je bent geïnteresseerd in de WRR, de cao en houdt ervan zaken tot in de puntjes uit te pluizen; 
  • Je bent een teamplayer, maar kunt ook goed zelfstandig werken; 
  • Je vindt voldoening in het helpen van collega’s, hebt inlevingsvermogen en je kunt helder schriftelijk communiceren; 
  • Je bent minimaal één jaar lid van FNV Cabine en onderschrijft de grondbeginselen: democratisch, vernieuwend en eerlijk; 
  • Je tekent een geheimhoudingsverklaring vanwege de vertrouwelijkheid van de vragen.

Wat bieden wij?

  • Werk vanuit huis vanaf je eigen laptop/PC/IPad, jij gaat over je eigen beschikbaarheid; 
  • Een uitdagende functie in een hecht team van slimme en betrokken collega’s, waarin je veel leert over wat er speelt bij Inflight Services; 
  • Een gedegen inwerktraject en cursusdagen ter verdieping van je kennis; 
  • Op regelmatige basis meetings met actieve leden waarin je wordt bijgepraat over belangrijke issues die spelen bij KLM en cabine, je zit dicht bij het vuur;
  • Meer flexibiliteit en grip op je rooster door compensatie in tijd voor gewerkte diensten.

Is deze functie iets voor jou? Dan drinken we graag een kop koffie met je om verder te praten. We zien je reactie met een korte motivatie tegemoet via info@fnvcabine.nl onder vermelding van ‘vacature helpdeskmedewerker’. Ook eventuele vragen over de functie zijn welkom.

Redactie FNV Cabine

Nog geen lid van FNV Cabine, maar wil je ook invloed? Meld je dan aan voor het introductielidmaatschap via www.fnvcabine.nl 

Democratisch, vernieuwend en eerlijk!