Skip to main content

Teken nu de petitie voor een eerlijkere IPB regeling

Onze collega’s van FNV Grond zijn een petitie gestart omdat ze een eerlijkere IPB regeling willen met minder ongelijkheid.  Ook voor het cabinepersoneel is er ongelijkheid. We vragen daarom aan iedereen die van mening is dat de IPB regeling eerlijker en gelijker kan om deze petitie te ondertekenen.

Wat is de ongelijkheid in de regeling

De IPB regeling kent een zogenaamde A-categorie en een B-categorie. In categorie A vallen de collega’s van de grond in een MSG-4 functie of hoger, (Senior) Pursers met 15 dienstjaren, Cockpit collega’s met 8 dienstjaren, overig personeel (grond en Cabin Attendants) met 20 dienstjaren. Alle andere collega’s vallen in categorie B. Categorie A wil zeggen dat je voor een vlucht geaccepteerd wordt in de volgorde C/W/M-class. In categorie B is de volgorde M/W/C. 

Verder is het zo dat na pensionering de collega’s die na 20 dienstjaren in de A-categorie vallen (Cabin Attendants en grondfunctionarissen) deze status weer verliezen terwijl de andere groepen het recht op C/W/M acceptatie wel behouden. Cabin Attendants en grondfunctionarissen in een lagere schaal dan MSG 4 verliezen het recht op acceptatie in de C-class wanneer ze met pensioen gaan.

Teken petitie om deze ongelijkheid bij KLM aan te kaarten

Om deze ongelijkheid aan te kaarten is FNV een petitie gestart. Als je ook van mening bent dat elke medewerker op basis van hetzelfde aantal dienstjaren dezelfde rechten moet krijgen ongeacht welke functie diegene bekleedt? En ben je van mening dat elke medewerker na pensionering zijn rechten moet behouden ongeacht welke functie diegene bekleedt? Teken dan nu deze petitie!