Skip to main content

Resultaten overleg KLM en VNC inzake reisverlof

22 september 2006
     

Resultaten overleg KLM en VNC inzake reisverlof

Zoals vermeld op de website van de VNC hebben het sectiebestuur van de VNC en de KLM op 12 september 2006 een akkoord bereikt over het onderwerp reisverlof. De VNC-leden hebben inmiddels een brief over de inhoud van het akkoord op het huisadres ontvangen. Wij willen ook FNV-leden en anderen door middel van dit nieuwsbericht informeren over de overeenkomst die is gesloten.

De uitkomst van het overleg tussen VNC en KLM:

  • Het akkoord gaat in per zomerdienst 2007
  • Vanaf de zomerdienst verandert het omslagpunt voor het afronden van reiscycli van 0.5 in 0.4. Reizen met een cyclus die eindigt op 0.4 of hoger worden naar boven afgerond, lager dan 0.4 naar beneden. Dit maakt dat de reizen die afgelopen zomer 1 dag reisverlof minder hadden dan vorige zomer, deze dag reisverlof per zomerdienst 2007 weer terug zullen krijgen. Dit alles gebaseerd op de huidige zomerschema's want de VNC kan de KLM niet verbieden om versneld vliegen in te zetten om schema's te optimaliseren.
  • Op NAD-vluchten, DXB, AUH en BAH minimaal 3 dagen reisverlof
  • Op alle andere vluchten minimaal 2 dagen reisverlof. Deze garantie is afgesproken op TLV, CAI, THR, KWI, LOS, ACC, ABV (zonder tussenlanding). DOH (dag over), ALA (één van de vier omlopen).

Het bereikte resultaat zal binnenkort ter goedkeuring worden voorgelegd aan de Ledenraad. Mocht je nog enige invloed uit willen oefenen, dan kun je overwegen de Ledenraad aan te schrijven en hen jouw mening kenbaar te maken. Misschien dat jouw mening nog wordt meegenomen in de besluitvorming.

Tevens nodigen we je uit je reactie op het akkoord te geven op ons forum. We willen graag weten wat jullie ideeën zijn over het akkoord dat tussen VNC en KLM is bereikt. (Ga naar het forum -> Diversen -> Deal VNC/KLM)

We geven in het bovenstaande bericht objectief de feiten weer. Natuurlijk hebben wij als Redactie van Cabin Pressure een mening over het bereikte akkoord. Vooralsnog onthouden wij ons van inhoudelijk commentaar om de discussie tussen de leden onderling zuiver te houden.

Redactie Cabin Pressure