• Home
  • 2013
  • Winterschema's 2013-2014 gefinaliseerd.

Winterschema's 2013-2014 gefinaliseerd.

22 augustus 2013

Op 22 augustus 2013 is er overeenstemming bereikt tussen Groepscommissie 31 en KLM over de ICA-winterschema’s 2013-2014. Er is naar onze mening een verantwoord en gevarieerd schemapakket afgesproken. Volgende week verschijnt het GROCA bulletin in je postvak met een uitgebreid verslag. Ook ontvang je binnenkort van KLM per email de zgn. “blauwe brief”. Daarin staan alle bestemmingen per vliegtuigtype en de daarbij behorende frequenties en omlopen vermeld.

Een greep uit het assortiment

  • SFO wordt met een mix van A330 en MD11 gevlogen waardoor 48- en 72-uurs stops ontstaan.
  • MEX wordt met ingang van 9 december 9 keer per week aangevlogen. Daardoor onstaan er 4- en (vanaf december) 5 daagse schema’s.
  • UIO/GYE wordt met ingang van deze winter dagelijks aangevlogen. Hier stops van 48 uur in UIO en 24 uur in GYE.
  • BKK wordt deze winter 8 keer per week aangevlogen en in december en januari 10 keer per week. Hier 4- en 5 daagse omlopen en een enkele 24 uurs stop voor éénbanders.
  • ICN. Vanwege een latere vertrektijd wordt ICN, heen en terug, een longhaulvlucht. Dat betekent dat er een 48-uurs stop ontstaat.
  • JNB. Hier 72-uurs stops.
  • CPT. Hier 72-uurs stops.
  • LAX. 48-uurs stops en een enkele 24-uurs stop voor éénbanders.
  • CUR. Hier 48-uurs stops.
  • PTY. Hier gevarieerde schema’s gelijk aan de cockpitschema’s: 24-, 48- en 72-uurs stops.
  • TPE/MNL. na aankomst en voor vertrek naar AMS minimaal 48 uur rust. In alle schema’s wordt 1 keer MNL op en neer gevlogen.
  • KUL/CGK. Ook hier gevarieerde schema’s. Na aankomst en voor vertrek naar AMS minimaal 48 uur rust. Wanneer 2 keer CGK op en neer wordt gevlogen zit hier 40 uur rust tussen.
  • PVG. Ook hier gevarieerde schema’s met minimaal 48-uurs stops en enkele 72 uur stops.
  • AUA/BON. Hier stops van 24 uur oplopend tot 72 uur (AUA) en 24 uur (AUA) en 48 uur (BON)
  • SIN. Veel variatie met geen tot 2 shuttles.

 Eénbanders

Tenslotte zijn er voor éénbanders langere schema’s op KIX (9 dagen), GRU (8 dagen), AUA/BON (9 dagen), JFK (7 dagen) BKK (6 en 7 dagen) en SIN (8 dagen met 1 keer een shuttle).

Hoewel de zon in Nederland nog volop schijnt wenst FNV Cabine het korps alvast leuke vluchten toe en een gevarieerde indeling deze winter!

Redactie FNV Cabine

Blijf op de hoogte en meld je aan voor de nieuwsbrief